Creëer de omzet van vandaag en de strategie van morgen
Bijna nergens staan verkoopprestaties zo hoog op de managementagenda als in de retail. Niet voor niets focussen inkopers, category managers en traders volledig op de meest relevante shoppers binnen hun segment. Daarmee voeden ze de commerciële strategie en het management.
Tegelijkertijd zijn field- en operations managers essentieel om commerciële strategieën te vertalen naar de daadwerkelijke werkvloer. De variatie in strategieën en de complexiteit zijn enorm. Dit is een van de redenen waarom talentmanagement in de retail zo uitdagend is.
Velen zetten sales en retail aan dezelfde kant van de tafel. Beide richten zich immers op het behalen van de beoogde kwartaalomzet. In werkelijkheid hebben sales en retail verschillende hartslagen, cyclische kenmerken en commerciële uitdagingen. Data toont dit ook aan. De overstap van sales naar retail en vice versa is meestal weinig succesvol.
Salesprestaties omhoogstuwen in de retail luistert dan ook nauw. Bij SalesQuarters weten we waarover we praten. We werkten al met talloze retailers samen om hun salesresutlaten te verbeteren. Daarbij gaan we niet over één nacht ijs, maar schakelen we wel snel. Precies zoals retailorganisaties zelf gewend zijn.
Wie we helpen
- Food
- Non-food
- Leisure & Hospitality
- Pure Play & Omnichannel
- Headquarter
- Operations