Visie
SalesQuarters helpt bedrijven en professionals bij het krijgen van grip op groei in sales.
Dat doen we vanuit de volgende visie:
- Sales vereist leiderschap
- Hiring- en loopbaankeuzes zijn investeringsbeslissingen voor groei.
- Sales toptalent vraagt om een andere aanpak en is deze ook meer dan waard.
- Leiderschapsontwikkeling is pas succesvol als leiders bewijsbaar groeien
Kijken met een ROI-bril, niet met een HR-bril
De kwaliteit van uw beslissingen is beter als u deze neemt aan de hand van bewijs en feiten. Evidence based noemen we dat bij SalesQuarters. Dit geldt ook voor beslissingen die gaan over hiring en de ontwikkeling van sales talent.
Het rekensommetje voor hiring is niet super complex. De beste salesleider vinden is een investeringsbeslissing die u waarschijnlijk het meeste rendement oplevert dit jaar. En zo zou u ernaar moeten kijken. Niet door een HR-bril (wie ‘past’ er), maar door een ROI-bril (wie realiseert onze grote belangrijke doelen).
Een topsalesleider vertaalt uw bedrijfsstrategie naar de markt, vergroot de effectiviteit van het salesteam en creëert waarde in een ongekende technologische, sociaal-maatschappelijke, ecologische en economische dynamiek.
Wie u aanneemt voor een leidende salespositie is dus meer dan een wervingsvraagstuk. Het is een investeringsbeslissing met impact op de hele organisatie.
Toptalent vraagt een andere aanpak. En die betaalt zich uit. Zeker in sales.
Toptalent werven selecteren en ontwikkelen is een vak apart. Onderzoek laat zien dat deze mensen op een andere manier loopbaanbeslissingen nemen. Bij SalesQuarters begrijpen we dit als geen ander en weten we wat dit vraagt: een aanpak die development-driven is.
Volgens onderzoek van McKinsey kan toptalent tot wel 800% productiever zijn dan gemiddeld (link). Met andere woorden: zij realiseren in een week wat een gemiddelde medewerker twee maanden kost.
Longtail
Volgens onderzoek van McKinsey kan toptalent tot wel 800% productiever zijn dan gemiddeld. Dus: zij realiseren in een week wat een gemiddelde collega twee maanden kost. Nergens is dit meer waar dan in sales.
Onderzoek (O’Boyle & Aguinis, 2012) laat zien dat de zogenaamde ‘norm of normality’ -het idee dat talent 'normaal verdeeld' is, niet klopt en dat in plaats daarvan toptalent zich inderdaad in de longtail bevindt.
Prestaties van mensen -en zeker binnen sales- zijn niet normaal verdeeld rondom een gemiddelde. Integendeel, de verschillen tussen “the best and the rest” zijn gigantisch (zie figuur).