Select Page
EPOS – Accountmanager Corporate

De organisatie

Epos is een gloednieuw merk dat pas sinds 2 jaar bestaat. Zie: https://www.eposaudio.com/. Epos is onderdeel van het Deens Demant een bedrijf dat in meer dan 30 landen actief is. Met meer dan 13.000 werknemers behaalt het bedrijf een jaaromzet van ongeveer € 1,7 miljard. Epos komt voort uit Sennheiser Communications en William Demant en was al sinds 15 jaar een 50/50 joint venture in 2019 zijn de 2 uit elkaar gegaan en is EPOS opgericht als een 100% dochter van Demant.. Onder de vlag van EPOS worden nieuwe producten geïntroduceerd, productverbreding ingezet en blijft de verkoop van de huidige producten actief. Daarnaast verkoopt EPOS ook het co-branded EPOS / SENNHEISER portfolio. Onder leiding van een sales directeur voor de Benelux en Nordics is het sales team momenteel gevestigd in een modern pand in Utrecht. Het hoofdkantoor is gevestigd in Copenhagen. Epos is gespecialiseerd in producten voor “Gaming” en “Enterprise”. EPOS is als bedrijf ambitieus. De sterke R&D basis van William Demant en het voormalige Sennheiser communications zal hierbij altijd een belangrijke pilaar blijven. We werken al ruim zeven jaar samen met EPOS / Sennheiser Communications in de werving van sales talent en mochten in deze jaren reeds meerdere mensen succesvol bemiddelen.

SALES BIJ EPOS NEDERLAND

Het enterprise sales team van EPOS Nederland verkoopt Headset, Speakerphones en Video Solutions . In 2020 was er een bijzondere nieuwe ontwikkeling: de totale rebranding naar een nieuw merk: EPOS.

Het team wordt aangestuurd door Arnoud Dollé, Sales Directeur Benelux, Nordics and Baltic. Hij stuurt op zijn beurt een commercieel team (inclusief Marketing en Presales) aan van in totaal ongeveer 14 personen. Meerdere van deze mensen zijn relatief recent gestart.

Er zijn 4 Accountmanagers (AM’s) voor de Benelux. Deze AM’s zijn een team, maar hebben de klanten verdeeld in “Corporate Accounts” en “Channels” (resellers en distributeurs).

Voor een van de AM rollen, namelijk die van “Accountmananager Corporate NL” komt EPOS graag in contact met kandidaten.

PROFIEL POSITIE

De route to market in het sales team is als volgt: EPOS verkoopt enerzijds aan Distributeurs (e.g., Tech Data, of Atis) en Resellers (e.g., Centralpoint, Bechtle), maar richt zich anderzijds ook op de End User. Deze End Users zijn dan bedrijven, oftewel Corporates in Nederland. Deze Corporate accounts zijn variërend in grootte: soms zijn het grote banken of

oliemaatschappijen, maar het kunnen ook middelgrote bedrijven zijn. Deze laatste noemen we SME’s. De doelstelling is het behoud en de uitbouw van omzet. De AM is verantwoordelijk voor het bereiken van de doelen in het verkoopplan en het prijs- en productbeleid. De AM werkt vooral vanuit de buitendienst. Het werkgebied omvat Nederland. Vanuit deze rol zal de AM ook samenwerken met andere disciplines/functies intern. De meest belangrijkste hiervan zijn:

  • Customer Service. het verwerken van orders als gevolg van commerciële activiteiten;
  • Service Afdeling. Bijv. plannen van zaken rond de verwerking van reparaties .
  • Marketing. Genereren van Markt inzichten.
  • Technical Support. Bijv. als de klant producten test en er een technisch probleem is.
  • Product Development. Bijv. samen bij de eindklant nadenken over nieuwe producten.
  • Presales team. Die maken voor deze accountmanager de afspraken.
  • Corporate Accountmanagers uit andere landen (USA, Duitsland, Frankrijk en Engeland).

RESULTAATGEBIEDEN

  1. Sales en accountplannen: Volgen van ontwikkelingen in het eigen afzetgebied, activiteiten van concurrenten, behoefte van klanten e.d; Beheren van de sales funnel in
    Nederland. Dus begrijpen waar klanten in de life cycle zitten; Management van opportunity’s in je sales pipeline; Adviseren van de leidinggevende ten einde ontwikkelingen in de markt maximaal te benutten; Uitwerken van accountplannen in termen van afzetprognoses, etc.; Toelichten en motiveren van plannen naar de leidinggevende.
  2. Relatiemanagement: Als EPOS-ambassadeur klanten enthousiasmeren voor de “EPOS Experience”. Dat wil zeggen: interesse wekken bij de klant voor het Epos Portoflio , Management van relevante stakeholders bij de klant; Management van resellers.
  3. Relatiebeheer bestaande klanten: Opbouwen, in stand houden en uitbouwen van goodwill bij klanten; Verrichten van after sales-activiteiten, behandelen en inspelen op wensen en klachten; Bewaken van de opvolging van gedane toezeggingen door de
    uitvoeringsorganisatie (zoals customer support en finance).
  4. Registratie en rapportage: Opmaken van bezoekverslagen en deze periodiek omvormen tot periodieke rapportages t.b.v. de leidinggevende; Registreren van bijzonderheden ten aanzien van ontwikkelingen in de markt en bij specifieke klanten; Vastleggen van toezeggingen aan de klant, waar nodig; toelichten van afspraken aan collega-afdelingen. Intensief gebruik van Sales Force
CRITERIA VEREISTEN PRE’S
WO/HBO opleiding
Minstens 5 jaar werkervaring
Minstens 2 jaar werkervaring in B2B sales
Ervaring met A merken
Affiniteit met techniek